dinsdag 6 maart 2012

Ze hebben gelijk!

Er BLIJVEN 70.000 plekken in speciaal onderwijs, zeggen de heren Elias en Beertema. Klopt als een bus! Maar dan... dús er hoeven geen leerlingen "terug". En dáár klopt het effe minder, heren. Want onder andere in het oosten zitten "er teveel". Dus moet men daar leerlingen terughalen naar gewoon onderwijs. Als men tenminste niet snel failliet wil raken. Want men moet daar miljoenen inleveren.
Ja, in het westen komen er dus méér plekken, maar die hebben ze daar niet nodig. En om nou die uitgebraakte leerlingen naar het westen te deporteren, lijkt me te ver gaan, zelfs voor VVD en PVV.

Om kort te gaan: u heeft gelijk.
Maar om nu te denken dat "we" daarom ons geen zorgen moeten maken....
U denkt wel, meneer Elias en meneer Beertema (en laten we mevrouw Ferrier ook eens bijpraten...), maar wellicht iets te globaal, te vluchtig, te theoretisch, teveel vanachter uw bureau.
Morgen geef ik een lesje politiek. En wees gerust meneer Elias, ik noem uw naam niet.
Dat is hélemaal niet nodig, daar heeft u ook gelijk in.
U bent genoeg "boos op..." in beeld dat ik dit gerust aan de verbeelding van mijn leerlingen over kan laten. Iets van "drie keer raden...."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten