vrijdag 25 mei 2012

SAAB

Een goede onderwijzer verpakt zijn les in een verhaal... Donderdag. Ik had nog een vergadering tot ongeveer 13.00 uur. Om 14.30 mocht ik nog eten en daarna moest ik vier liter troep drinken omdat ze in mijn darmen wilden kijken. Zoiets. Om 13.15 ging mijn Saab roken. Nee, ROKEN! Dus op de vluchtstrook..... Andere auto's toeteren, ja, ja , "ik zie het!" (de snelweg stond in mist inmiddels). Motoragente stopt: "Waarom staat u hier?"
Nu had ik wel kunnen zeggen "ik rook mevrouw",  maar dat is zo'n stompzinnig antwoord op een even idiote vraag, dat ik even stilviel.

Uren geacht op wegenwacht. Uren gewacht op sleepauto. Met veel vijven en zessen huurauto voor komende dagen. Darmonderzoek gehad, maar moest al die liters wel in minder uren naar binnen gieten. En dat is echt troep.

U wacht op de kern, ik snap het.
Passend onderwijs. Het rookt. Heel veel zelfs.
"Waarom staat u op de vluchtstrook?" Net zoiets als "Waar maak je je na het intrekken van de bezuinigingen passend onderwijs druk om?"

Omdat:
- gaat PAB door? Zo niet: ontslagen.
- en de projecten? Nee? Dus ontslagen.
- moet ik toch mensen ontslaan, zo ja, dan ben ik te laat?
- steunpunten autisme, wat daarmee te doen? Ontslaan?
- MBO gelden gaan toch naar MBO per augustus 2013?
  2014? Dus tóch ontslagen?
- de verevening gaat toch door? Duizenden ontslagen in
  oosten toch?

Heel veel rook en een ontzettende stomme gezagsdraagster die rare vragen stelt en het echt niet snapt.
Je moet positief blijven. Wacht u maar op de uitslag: de bekostigingsbrief van de minister.

Nou die Saab (turbo kapot) kost me € 1800,-
De uitslag van dat darmonderzoek hoor ik nog.
Nu nog die brief van de minister. Misschien valt de uitslag mee, maar die liters troep die je van tevoren moet drinken, is echt walgelijk en laat een heel bittere nasmaak achter.....
Passend onderwijs.... ik lust het niet meer.
Teveel verstikkende rook en een smerige smaak in de mond....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten